- Regulament de organizare si functionare al I.I.S.P.V.
- Conducerea IISPV
- Serviciul Microbiologie
- Pagina 4
- Serviciul Chimie şi Radioactivitate
- Pagina 6
- Serviciul Control Reziduuri
- Pagina 8
- Serviciul Nutriţie Animală şi Controlul Contaminanţilor
- Pagina 10
- Serviciul Epidemiologie şi Sănătate Publică Veterinară
- Compartimentul Managementul Calitatii
- Compartimentul Cercetare-Dezvoltare
- Serviciul Economic şi Administrativ
- Pagina 15
- Pagina 16
- Compartimentul Juridic, Resurse Umane, Salarizare şi IT
- Pagina 18
- Compartimentul Audit Public Intern
- Pagina 20
- Compartimentul Informare publică şi Relaţii cu Presa
- Structura de securitate
- Dispozitii Finale
- Toate paginile
(6) Compartimentul Audit Public Intern are următoarele atribuţii şi responsabilităţi specifice:
I. Elaborarea și actualizarea cartei auditului
1. Elaborează şi actualizează, ori de câte ori este cazul, carta auditului intern la nivelul I.I.S.P.V. şi o supune avizării de către SAPI - ANSVSA şi aprobării conform prevederilor legislaţiei în vigoare;
II. Elaborarea și actualizarea planului multianual și a planului anual de audit public intern
2. Răspunde de elaborarea şi depunerea spre aprobare către directorul I.I.S.P.V. a proiectului planului multianual de audit public intern şi pe baza acestuia, planul anual de audit public intern, însoţit de documentaţia aferentă, conform legislaţiei în vigoare;
3. Formulează propuneri privind aprobarea modificării/actualizării planurilor de audit către directorul Compartimentul Audit Public Intern;
4. Elaborează Programul de Asigurare şi Îmbunătăţire a Calităţii activităţii de audit intern şi asigură implementarea acestuia, precum şi Raportul de monitorizare a Programului de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii activităţii de audit intern care să conţină rezultatele evaluării gradului de realizare a obiectivelor cuprinse în planul de acţiune;
III. Efectuarea misiunilor de audit public intern
5. Efectuează misiuni de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale I.I.S.P.V., inclusiv cel de control oficial din domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;
6. Efectuează, la cerere, misiuni de consiliere menite să adauge valoare şi să îmbunătăţească procesele guvernanţei în I.I.S.P.V., cu acordul directorului;
7. Efectuează misiuni de audit ad-hoc, la solicitarea şi cu aprobarea directorului I.I.S.P.V., respectiv misiuni de audit public intern cu caracter excepţional, necuprinse în planul anual de audit public intern;
8. Urmăreşte modul de implementare a recomandărilor asumate în cadrul rapoartelor de audit şi raportează periodic directorului I.I.S.P.V.asupra stadiului de implementare;
IV. Raportarea recomandărilor neînsușite
9. Informează SAPI-A.N.S.V.S.A. despre recomandările neînsuşite de către directorul I.I.S.P.V., precum şi despre consecinţele acestora;
V. Raportarea la SAPI-A.N.S.V.S.A.
10. Elaborează și transmite la SAPI-A.N.S.V.S.A., la cererea acestuia, rapoarte periodice privind constatările, concluziile și recomandările rezultate din activitatea de audit public intern desfășurată la nivelul I.I.S.P.V.
11. Elaborează şi transmite spre avizare directorului I.I.S.P.V. raportul anual al activităţii de audit public intern şi asigură transmiterea raportului anual al activităţii de audit public intern, avizat, către SAPI-A.N.S.V.S.A., în termenele prevăzute de lege;
VI. Raportarea iregularităților
12. În cazul identificării unor iregularităţi sau posibile prejudicii, raportează în termen de 3 zile directorului I.I.S.P.V., care a aprobat misiunea de audit public intern, precum și structurii de control intern abilitate;
13. În cazul identificării unor neconformităţi majore care pot afecta sănătatea publică şi/sau a animalelor, informează în regim de urgenţă directorul I.I.S.P.V., structura de control intern abilitată, precum şi structurile interne cu atribuţii privind remedierea acestora;
VII. Pregătirea profesională
14. Asigură condițiile necesare pentru instruirea profesională a auditorilor, în conformitate cu necesităţile identificate și cu prevederile legale;